tirsdag 13. januar 2009

Ny start....

Hei igjen og godt nyttår!

Etter å ha vært i "slække og spise-modus" de siste tre ukene, får jeg prøve å sparke meg selv i gang med både det ene og andre... Fant ut at det kanskje var på tide med en aldri så stor (!) kostholdsendring og litt mosjon, da jeg var å så på "salget" her forleden og alle klærne i min størrelse var ALTFOR trange! Gidder ikke shoppe masse klær ved å gå opp en str, når det ikke er "matchvekt-size"... Deprimerende....
Men må starte med sunt kosthold og gå litt turer igjen nå... imorra.... ;)

Blir du med å gå tur frøken fryd? ;)

Etter all jule (og nyttårs) "binging", ser huden helt for jævlig ut... og jeg har aldri vært plaga med urenheter og fuktfattig hud i ansiktet! Så nå har jeg starta m.d.-penslinga (fruktsyrebehandling som hjelper mot acne, fuktfattighet, linjer- og u name it...) Skal ta en kur- behandling på 7-8 penslinger, med èn pensling i uka... Har allerede tatt to behandlinger og kan allerede se merkbar forskjell! ;)

...Men som sikkert alle vet er den beste og kanskje den rimeligste løsningen (...og den mest varige...) og spise sunt -mye antioksidanter, frukt/bær, grønt, riktige fettstoffer, som feks i : avocado, oliven, mandler og tran og sist men ikke minst drikke MASSE vann!

I tilegg til dette kommer selvfølgelig rens morra og kveld, peeling èn-to ganger i uka og bruk av en god hudpleie-krem til DIN hudtype... Da snakker vi ikke nivea-kremen fra matvarebutikken... ;) Skriv gjerne til meg for råd om hudpleie... ;)

Ellers har jeg rensa make-up kostene mine med parfymefri Milo (busta er jo lagd av ekte geitehår så...) og DET var på tide kan man trygt si... Skal egentlig renses èn gang i uka for å unngå bakterier som fremkaller urenheter... :/

Føler jeg har begynt på en ny "hudpleie-start" nå iallefall... DET trengs... ;) så nå var det bare kostholdet og mosjonen igjen da...


P.S: Èn liten anbefaling på tampen; Bare Minerals foundationen (og sminka generelt) inneholder bl.a zink, som er både beskyttende og helende. Dessuten har også alle Bare Minerals foundations solfaktor 15, som er et minimums "krav" til bra beskyttelse uansett årstid... ;) ...og foundation finnes i alle hudfarger. I tilegg er den kanskje den eneste på markedet som er 100 % naturlig. dvs laget av rene natur materialer! (Selvom det er et dusin andre som kalles mineral-make-up.... ) Jeg er kjempefornøyd med den, selvom jeg aldri har vært noe fan av foundation-bruk... Man merker ikke at man har den på og huden får lov til å puste...



Bare ett lite tips... ;)









4 kommentarer:

missy sa...

Wow, det får en si. Det virket nesten uoverkommelig for meg å gjøre alt det der, men det vel i grunn ikke så tidskrevende når det kommer til stykke. Jeg er helt overbevist angående mineral makeup. Hvilken farge var det jeg måte kjøpe igjen? Har kun sett mineral makeup på parfymelle eller hva det var vi var på i Nydalen den gangen. Hva trenger man egentlig, kan du si litt om det.

Anonym sa...

De fleste hudpleiesalonger selger Bare Minerals make-upèn, men du vet hva jeg har sagt til deg... ;)
special prize for you my friend... :P
Du må nok ha fairy light.
Til å begynne med ville jeg hatt foundationen iallefall og kosten som følger med... tror den heter facebrush, skal sjekke det opp... Det er noen koster å velge mellom... ellers så ville jeg hatt en concealer brush (jeg bruker foundationen som concealer også, og det funker bra.) Så har de noen finfine øyenskygger da... og så blushèr med en blush-brush selvfølgelig ;)
kom til meg en dag så kan du se på fargene på øyenskygger og blusher...

missy sa...

Ja da må du bestemme hva jeg trenger. Får lønn 20. så vil gjerne bestille etter det en gang som passer for deg. Mandag flytter jeg inn på jobben og skal bo der en ukes tid så da bor jeg ikke så langt unna deg, kan møtes på dagtid dersom du er ledig. Eller er det nav fortsatt?

Anonym sa...

ja, må visst bestille de brosjyrene på nytt,hadde glemt at jeg hadde gitt de bort. Men det skulle ikke ta mange dagene å få tilsendt nye.
For tida er jeg hjemme med syk mann og sykt barn, men når de er bedre og tilbake i jobb/barnehage,kan vi alltids finne på noe på dagtid... gå tur f.eks? ;)
Ferdig med nav nå. For godt håper jeg ;)